luni, 4 iulie 2011

Comportamentul la cumparaturi...pentru parinti si pitici

Am descoperit un articol interesant pe site-ul revistei Meki, in sectiunea dedicata parintilor cu titlul "Cu copilul la cumparaturi...". In mod automat mi-au venit in minte scenele atat de des intalnite in supermarketuri in care un copil de 4-5-6 ani se tavaleste pe jos iar mama/tatal/ambii parinti il implora "Fii cuminte, ca se uita lumea la noi" (de parca lumea ar fi problema si nu faptul ca cel mic se tavaleste si face crize pe podeaua magazinului). Va suna cunoscut? Mie una toate aceste scene imi lasa un gust amar de asta am fost tare curioasa sa vad ce sfaturi dadeau cei de la Meki pentru a evita asemenea scene. Ideile in esenta lor sunt bune si bine gandite, in conformitate cu toate cartile de parenting existente, insa ce nu se precizeaza e ca depinde mult si de copilul in cauza.
As putea adauga ca cel mai important este ca in cazul in care aceste idei dau gres parintele sa nu se piarda cu firea, sa recurga la tipete sau, mai rau, violenta fizica. Retineti faptul ca niciun copil nu se naste "rau", "obraznic", "salbatic" sau alte apelative pe care le aud constant in jurul meu adresate copiilor. Orice actiune negativa pe care o intreprinde copilul este rezultatul unei lacune in educatia lui.
Asa ca ganditi-va de doua ori inainte sa etichetati o situatie de felul celei descrise mai sus si sa va ganditi ca poate copilul respectiv incearca sa obtina mai multa atentie de la cei ce, pana la o anumita varsta, reprezinta tot universul lui

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu